Hen?!

Ordet "hen" är ett ord jag inte riktigt förstår varför det används!

Dagiset (vet de heter förskola) vi med största sannolikhet kommet att placera Nova på har tydligen börjat använda ord som "hen" för att inte göra skillnad på pojkar och flickor.

Jag tycker att det låter så opersonligt. Det ÄR skillnad på pojkar och flickor och kommer alltid att vara, med de sagt behöver inte alla flickor bete sig "flickigt" och tvärtom. Alla får va precis som dom är men det kommer ändå va skillnad på pojkar och flickor inte minst fysiskt. Vi ser olika ut, har alltid gjort och kommer alltid att göra.

Nova är en flicka och kommer antagligen alltid vara det men så länge hon är barn kommer hon helt klart att va en flicka och därmed vara en "hon". Sen om hon blir en flick flicka eller en pojk flicka bryr jag mig inte om men hon kommer ändå va en "hon" och inte en "hen".

Hon kommer få leka med det hon vill vare sig det är bilar eller dockor. Hon kommer få va intresserad av det hon vill vare sig det är cross eller ridning. Men hon är en hon.

Jag hoppas verkligen detta är någon dum modegrej som kommer försvinna för jag tycker nog att allt detta jämställt som ska va nu börjar bli överdrivet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu