Dop + alkohol

Jag har hamnat lite i en diskussion om det här med att servera alkohol på dop. Det är inget jag tycker att man gör. Det är barnets dag och barn och alkohol tycker inte jag hör ihop.

Sedan har jag blivit väldigt anti alkohol sedan Nova föddes men jag tror att det började redan innan efter det jag upplevt.

Vi hade ingen alkohol på Novas dop just för att jag inte ville eller rättare sagt vi ville inte för vissa av de vi bjöd kan ha svårt att kontrollera intaget och inte sällan blir det för mycket.
Dock vet jag att svärfar tyckte det var lite dåligt med dricka men lite konstigt eftersom han sällan dricker själv men det var väl grejen i sig tror jag. Han är dansk och där firar man visst med stor fest när någon döpts och tydligen när någon begravs också.


Kommentarer
Postat av: Kamilla - Mamma till Oscar och Nicole

Håller med dig helt i det med alkoholen!

Även jag har fått en annan syn på det sen vi skaffade barn, och det är många tillfällen det känns som att det är helt fel att servera eller dricka alkohol.

2012-03-08 @ 13:25:55
URL: http://kamillaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu