Nytt liv = ny blogg

Jag tänkte starta en helt ny blogg. Den andra finns fortfarande kvar för min skull så jag kan se bland annat graviditeten.
Anledningen till att jag startat en ny är dels för att den förra krånglar en del men framför allt att jag har kommit så långt i mitt liv. I den förra bloggen finns för mycket av mitt gamla liv, det jag inte vill leva längre men jag vill komma ihåg det så att jag inte utsätter mig för samma sak igen. Jag har visserligen inte skrivit något om de i den bloggen men det räcker med att jag ser en del inlägg så minns jag igen. Så jag vill istället starta en ny blogg för mitt nya fantastiska liv. Mitt liv började för snart ett och ett halvt år sedan. Innan dess var det bara piss och skit. Så för 14 månader sedan gjorde jag en riktig chansning, jag flyttade över 50 mil hemifrån till en kille jag bara känt i ca fyra månader. Varför? Jo för att det kändes bra och det var antingen att satsa på förhållandet och flytta dit eller att flytta hem igen och med stor risk skulle förhållandet ta slut. När jag träffade Staffan bodde jag nämligen i Jönköping sedan tre månader tillbaka och som situationen var där kunde jag inte bo kvar. Så jag gjorde en chansning och flyttade ner till honom och oj så mycket bättre mitt liv har blivit. Innan jag flyttade hit hade jag lyckats skaffa två hundar. Två busiga och ibland ouppfostrade hundar men också väldigt mysiga och lydiga, dvs dom har alla sidor hos en hund och inte bara det bra. Vi flyttade till Staffan och dom har fått det riktigt bra här. Stora ytor att springa och leka på och dom kan gå ut och in som dom vill.

Tre månader efter vi flyttade hit upptäckte vi att jag blivit gravid (tänkte sammanfatta graviditeten lite senare), helt oplanerat så vi vart nu tvungna att fundera ordentligt om det var detta vi ville men vi kom fram till att båda ville ha barn, kanske inte just nu men nu vart vi tillfrågade, och även fast vi inte vart tillsammans speciellt länge (5 1/2 månad) så sa vi det att det spelar nog ingen roll hur länge man är tillsammans innan man skaffar barn för det är en sådan omställning att tex de som känt varandra i tio år inte är beredda på det. Så vi har helt enkelt lärt känna varandra ordentligt under tidens gång och vi lär oss fortfarande nya saker om varandra. Så nu har vi även världens underbaraste dotter (förlossningen tänkte jag också skriva här senare) tillsammans. Och i denna blogg kommer jag skriva om våra dagar tillsammans, framför allt vad jag och Nova gör, hennes framsteg men även vad vi gör allihopa och såklart om hundarna.

Idag älskar jag mitt liv, min sambo, min dotter och mina hundar. Självklart min familj och mina vänner där "hemma" och det är tråkigt att det är så långt "hem" men jag vill inte flytta dit igen på väldigt väldigt länge. Än så länge räcker det med att åka dit att hälsa på över en helg eller någon vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu