"Goda" råd

Något jag har märkt nu när man fått barn är alla dessa "goda" råd. Ja jag sätter kaninöron runt goda för att jag många gånger inte tycker att de är speciellt goda.

Under tiden jag var gravid fick jag, tack och lov, inte så många goda råd vilket jag tyckte var skönt. Men nu efteråt dyker dom upp lite varstans och oftast när man absolut inte behöver några. Det har inte stört mig speciellt innan men börjar göra det mer och mer.

Det är inte alltid det behöver va "goda" råd de bjuda på heller utan det kan vara mer likt en order när folk säger att nej gör såhär istället.

Okej, Nova är inte speciellt gammal men under den tiden hon funnits hos oss har jag faktiskt lärt mig vad som funkar bäst på henne, hur man får henne nöjd och hur man lättast får henne att sova.

Andra saker kan va att folk påpekar vad man gör med henne eller vad man låter henne göra. Låt henne inte sitta för länge. Ha henne inte i gåstol. Hon får absolut inte stödja på benen nu osv. Jag använder sunt förnuft!!! Och med det menar jag att jag tror att hon talar om när det blir för mycket, när hon inte vill stå längre eller när hon blir trött i ryggen av att sitta.

Samma sak gäller rekommendationerna gör smakisar. Nu är det från sex månader som gäller och inte tidigare fyra. Nova har redan börjat smaka saker för att jag märker på henne att hon vill. Det är inga stora mängder vi snackar om utan max en tesked och det skadar inte. Hennes mag- och tarmsystem är så pass utvecklat att det klarar det.

Det är självklart att man ibland vill ha goda råd. Men jag är en sådan människa som läser och frågar om jag vill ha reda på något och oftast har jag redan prövat eller funderat på sådant folk kan komma med.

Visst jag låter grinig nu men det är ändå jag som känner mitt barn bäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu